Kontakt

  • E-mail:
    filary.pbf@gmail.com



    GG:
    GG: 7862598 - Severe

Ogłoszenie

Prace techniczne.
Próba.

#1 2014-09-04 15:51:31

Severe

Techniczna Wredna Wiedźma

Siła: a
Zręczność: b
Wytrzymałość: c
Siła umysłu: d
Moc: e

Odkrywkowa kopalnia pomysłów

Cierpię na nadmiar niedokończonych i niedopracowanych idei. Uwywnętrznie się tu z nich. Terapeutycznie. C:
Jedną z nich było na przykład to, by stworzyć sieć for ze sobą połączonych. Mam na myśli coś w stylu drzewa Yggdrasilu, jedno forum = jeden świat, połączony z innymi przez pewne istoty (te same demony, strażnicy, śmierć i tak dalej). To by umożliwiło rozwinięcie każdego pomysłu z osobna, ale sprawiłoby, że potrzebowałabym sztabu ludzi, żeby to ogarnąć. Fajne, ale najpewniej niewykonalne.

Kolejna rzecz: nie mogę się zdecydować na rasy. Do tej pory widziałam tu standardową siódemkę, ale stwierdzam, że taki rozkład sił jest do bólu schematyczny, nierealne, by granice wyznaczały podział rasowy ludności. Stąd pomysł podras, mieszańców i generalnie większej ilości istot. Fajnie by było, gdybyście powiedzieli, co o nich sądzicie, wybierzemy drogą eliminacji. Uśmiecha mi się pomysł czternastu - siedem głównych, pięć odmian, dwie rasy niegrywalne lub siedem głównych, siedem pobocznych, ale grywalnych. Komentarze do luźnych, słabo zakreślonych pomysłów i własne koncepcje mile widziane. (:

NIMFY - wbrew pozorom rasa nie tylko dla kobiet. Silnie związane z wodą. Matriarchat, ich organizacja nieco przypomina mrowiska. Cenią piękno, mają naturalne zdolności do stania się mermaidami, czyli kimś w rodzaju druida, ale w temacie wody.
BANSHEE - nimfy, które sprzeciwiły się swojej królowej i zostały z tego tytułu dotknięte klątwą (do dopracowania), generalnie urodą nie grzeszą, żyją na bagnach, a ich krzyk jest w stanie doprowadzić do szaleństwa lub zabić.

WAMPIRY - dyskusyjne: czy rasa, czy nieumarli przeklęci przez bóstwo, czy też słudzy jakiegoś bóstwa, czy też ofiary choroby. Podejrzewam, że wyjdzie z tego miks.

WILKOŁAKI - ja ich raczej widzę, jako dzikie, półwędrowne osady. Dużo wśród nich wojowników i szamanów. Mają kontrolę nad przemianą w bestie, która jest ich swoistym alterego.

CZARODZIEJE - uznalibyśmy ich za podgatunek ludzi, który przetrwał. Dotknięci magią, posiadają własny dar i smykałkę do wykorzystania mocy.

LUDZIE

THA'ARANIE - wielcy, silni, niewrażliwi na magię, dotknięci licznymi mutacjami. Pustynni wojownicy, żyjący pod wydmami piasków.

ELFY:
SKALNE (wysokie) - wysokie, kościste, smukłe, rzeźbiące w skałach i żyjące pod ziemią
LEŚNE - niższe od skalnych, zwinne, żyjące dziko w lasach, naturalne predyspozycje do bycia druidem
DROWY - źli kuzyni, do których się nie przyznajemy. Czarna skóra, czarne słowa.

STRZYGI - żyjące w wysokich górach stworzenia mające jakieś powiązania z gadami. Trujące kły, zmiennocieplność, ale wygląd w sumie ludzki, o łuski u nich trudno.

INNE - miejsce na Wasze pomysły.
Do tego dochodzi problem ras niegrywalnych.

Komentarze i sugestie mile widziane. Wybaczcie obcesowe i macosze opisy, ale w chwili obecnej mało czasu, więc przedstawiam hasłami, co mam na myśli.


Treść ukryta.

Offline

 

#2 2014-09-07 05:04:23

Tahkaned

Błądzący wędrowiec

Re: Odkrywkowa kopalnia pomysłów

Yggdrasilu - pomysł równie fajny jak winda kosmiczna. Tylko potrzeba spooooro ludu żeby wypalił. Tłumów wręcz. Ale próbować namawiać można, jeśli ma się jakieś znajomości coś.

Co do ras - 6 grywalnych gatunków: Nimfy, Wilkołaki, Czarodzieje, Tha'aranie (efekt eksperymentów czarodziei?), Elfy, Strzygi. Teraz kwestia rozmnażania:
Wampiry "rekrutujące" się spośród pozostałych gatunków.
Wilkołaki, Czarodzieje i Elfy jak porządne humanoidy.
Nimfy i Strzygi jajorodne, przy czym Nimfy składane tylko przez królową (Banshee bez królowej - jeden z powodów exodusu i odmiennego wyglądu).
Tha'aranie - powołane do ciała golemy, tworzące z piasku i ucieleśniające za pomocą odebranych Czarodziejom technik? Tutaj do procesu kreacji "włączyłby" się jakiś bóg, najpierw pomagając Czarodziejom w ich dziele a potem Tha'aranom w zyskaniu wolności?

Można też spokrewnić gatunki na tyle by mogły dawać potomstwo (koń i osioł=muł). Tutaj należy pamiętać o tym, że definicja gatunku to organizmy mogące dawać płodne potomstwo, więc wilkołako-elf byłby bezpłodny albo byłby to jeden gatunek. Można też z Wilkołaków zrobić rasę druidów, wywodzącą się od zmiennokształtnych elfów i ludzi. Wtedy Wilkołaki byłby frakcją dwóch gatunków, ewentualnie magicznie zmieszanych w jeden. Lub też ludzie będący kiedyś kiedyś "elfami równinnymi"?

Co do filogenezy - bogowie, tworzący różne gatunki "na obraz i podobieństwo" własnego żywiołu.
Nimfy oczywiście woda,
Elfy ziemia,
Strzygi powietrze,
Ludzie jeśli byliby elfami to elfy + Magia przez duże M, czyli energia, ewentaulnie metal,
Wampiry metal (będący mhrocznym, ewentualnie energia, przekształcająca co się da),
Tha'aranie ogień który obudził się za późno i wykorzystał ambicje Czarodziei by stworzyć własną.

Rasy niegrywalne mogłyby być "nieudanymi" dziełami kreacji, zapomnianymi przez bogów. Zresztą przynajmniej na początku jakieś 90% mieszkańców to będą NPC; niektóre odłamy mogą być niegrywalne. Do tego żywiołaki, zwierzęta... Może obecny panteon jest panteonem inwazyjnym, i ten świat został zreorganizowany? I zwierzęta oraz niektóre rasy są dziełem poprzedniego stwórcy? Może ów stwórca został obalony i teraz bogowie rządzą sobie sami (jak w grze Sacrifice)? Może powinienem przestać zanim napisze książkę związaną z forum tylko tym że jest na mim umieszczona?

Ostatnio edytowany przez Tahkaned (2014-09-07 05:08:49)

Offline

 

#3 2014-09-12 17:42:53

Severe

Techniczna Wredna Wiedźma

Siła: a
Zręczność: b
Wytrzymałość: c
Siła umysłu: d
Moc: e

Re: Odkrywkowa kopalnia pomysłów

Tahkanedzie, widzę, że myślimy podobnie. O Tha'ranach myślałam jako o czymś w stylu niespotworniałych orków.
Największy problem mam z panteonem, a w zasadzie z konfliktem zaświaty+nekromaci vs szamanie i ich uduchowienie świata w którym mamy życie. Nie jestem pewna, jak to rozwiążę. <:


Treść ukryta.

Offline

 

#4 2016-01-20 15:07:32

Severe

Techniczna Wredna Wiedźma

Siła: a
Zręczność: b
Wytrzymałość: c
Siła umysłu: d
Moc: e

Re: Odkrywkowa kopalnia pomysłów

Podbijam, bo może uda mi się kiedyś do tego wrócić.


Treść ukryta.

Offline

 

#5 2016-01-26 22:11:16

Bastadian

Błądzący wędrowiec

Re: Odkrywkowa kopalnia pomysłów

Przypadek albo przeznaczenie. Dawno nie wchodziłem na to forum. Teraz będę je odwiedzał częściej. Jeśli jest potrzebna pomoc z założeniami i pomysłem na świat to w najbliższym czasie postaram się jakoś ustosunkować do powyższych postów i może nawet szepnę jedno czy dwa słówka od siebie.

Offline

 

#6 2017-09-24 13:06:54

Severe

Techniczna Wredna Wiedźma

Siła: a
Zręczność: b
Wytrzymałość: c
Siła umysłu: d
Moc: e

Re: Odkrywkowa kopalnia pomysłów

. ... .....


Treść ukryta.

Offline

 

#7 2018-10-18 01:54:26

Severe

Techniczna Wredna Wiedźma

Siła: a
Zręczność: b
Wytrzymałość: c
Siła umysłu: d
Moc: e

Re: Odkrywkowa kopalnia pomysłów

vbn


Treść ukryta.

Offline

 
Współpraca
❖ TOPlisty ❖
❖ Miejsce na Twój button! ❖
❖ toplisty ❖

ˆ Zawartość forum "Filary Świata PBF" jest chroniona prawem autorskim.
Kopiowanie lub przerabianie treści/grafiki/pomysłów
bez zgody administracji jest zabronione.

Podziękowania dla twórców oraz zasłużonych osób,
z których prac i pomysłów czerpiemy.

TU MENU
Zawartość boxu

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl